Online marketing & internetová reklama

Internetový marketing je dnes již vlastně nutnost. Na rozdíl od jiných kampaní poskytuje možnost velmi přesných statistik a kontroly.

Jak internetový marketing děláme?

To Vám samozřejmě neřekneme, ale nastíníme Vám postup, kterým příprava a realizace projektu na online marketing prochází.

  • Vytvořit webové stránky

    Web je 50 % úspěchu

    Jakmile dobře známe to, co chceme propagovat, začínáme tvořit webové stránky. Je to základ, na kterém je celá kampaň postavena. Online marketing Vám přivede nové návštěvníky, ale teprve opravdu dobrý web je promění v reálné zákazníky (tomu říkáme konverze). Zjednodušeně řečeno, web je 50% celé online kampaně.

  • Testování & Analýza

    První dny získáváme statistická data

    Spuštěním kampaní vše jen začíná. První dny online marketing (a vynaložené prostředky) slouží zejména (krom zvýšení prodeje) ke sběru statistických dat o chování uživatelů. Jak reagují na jednotlivé reklamní spoty, jak se chovají na webových stránkách a celková úspěšnost kampaní (často spustíme i kampaně, které si vzájemně konkurují a testujeme, která je úspěšnější a s tou pak pokračujeme dál).

  • Průzkum (Research)

    Jaký máte produkt a konkurenci?

    Je potřeba nejprve dobře poznat Váš produkt. Jaká je Vaše cílová skupina a pozice na trhu. Musíme se podívat na konkurenci v oboru a na to, jaký internetový marketing již dělá. Na základě těchto poznatků pak sestavíme sad klíčových slov a definujeme cílové skupiny.

  • Spustit kampaň

    Nastavíme a spustíme celou internetovou kampaň

    Dohodneme se na ideálním rozložení prostředků a sil na jednotlivé online marketingové nástroje a na základě průzkumu trhu (první krok) pak jednotlivé kampaně nastavíme a postupně dle potřeby zahájíme. Jedná se zejména o SEO (optimalizace pro internetové vyhledávače), PPC reklamy (Google Adwords, Facebook, Retargeting a další), dále pak možnosti jako jsou E-mail marketing, Social marketing, Affiliate a další.

  • Optimalizace

    Dle dat kampaň zefektivňujeme

    Po několika dnech, kdy jsou kampaně v běhu, máme již dostatečné množství statistických dat a na základě nich kampaně optimalizujeme. Upravujeme jejich obsahovou i vizuální podobu, přehodnocujeme rozložení finančních prostředků mezi jednotlivé kanály a zvyšujeme efektivitu celého systému.

Na případové studii pro internetový marketing pracujeme. Již brzy.

Nastavení online kampaní

Podle povahy Vašeho projektu nastavíme optimální mix online nástrojů, kterými dosáhneme co nejefektivnějšího využití prostředků a potenciálu.

Na začátku celého procesu provádíme průzkum, jehož účelem je získat relevantní data pro prvotní nastavení celé online kampaně. Zjišťujeme zejména celkovou online situaci na trhu, zkoumáme co a jak dělá v této oblasti marketingu konkurence. Na základě toho pak navrhneme, jak by měla Vaše budoucí kampaň probíhat.

Jedná se zejména o volbu propagačních nástrojů a kanálů, dále pak o optimální časové a kvantitativní rozložení finanční prostředků mezi tyto nástroje. SEO analýza definuje základní klíčová slova, se kterou standardně začneme ze všeho nejdříve. Pak odhadneme optimální PPC budget a podobu jednotlivých PPC kampaní.

SEO (Optimalizace pro internetové prohlížeče)

Efektivní internetová reklama, protože návštěvníci Vás budou schopni nalézt pomocí vyhledávačů, jako je např. Google. Při zadání k Vám relevantních klíčových slov budete mezi prvními výsledky přirozeného vyhledávání.

Pokud například nabízíte kosmetiku proti akné, stačí do vyhledávače zadat frázi "přípravky na akné" nebo třeba "léčba akné" a Vaše webové stránky vyjedou mezi prvními. Jak to děláme, neřekneme, ale můžete si o SEO přečíst více.

Přečtete si více
Online marketing Brno pro internetové vyhledávače
Vykonnostní reklama na internetu

PPC (Pay per click reklama)

Online marketing a zobrazovaná reklama na internetu (graficky či textově), kde platíte za každého návštěvníka, který na reklamu klikne. Platíte tedy pouze za relevantní, skutečně příchozí návštěvníky. Existuje řada druhů PPC kampaně.

Facebook - Díky informacím v profilech uživatelů si můžete jasně definovat cílovou skupinu a těm se bude reklama zobrazovat při brouzdání Facebookem.

Google Adwords - Internetová reklama, která nabízí dvě hlavní možnosti. Buď se tváří jako podobný výsledek vyhledávání, nebo se zobrazuje na tematických webech.

Retargeting - Kampaň, která zpětně honí návštěvníka Vašich webových stránek a snaží se ho získat zpět.

Další - PPC reklam je skutečně mnoho druhů. Napište nám a poradíme Vám, která je nejvhodnější pro Vás

Přečtete si více

Affiliate propagace

Výkonnostní reklama na internetu založená na provizi z prodeje produktů prostřednictvím partnerských webů. Rádi pro Vás zajistíme management celé affiliate kampaně nebo se staneme Vašimi affiliate partnery. Máme vlastní affiliate projekty, například pro Amazon.

Email marketing

Máte velkou databázi klientů a chcete je oslovit? Chcete tuto databázi teprve vybudovat? K email marketingu přistupujeme opatrně, citlivě a neagresivně. Chceme, aby měli klienti z emailů dobrý pocit. Pomůžeme Vám s obsahem, formou, technologií i frekvencí rozesílání.

Sociální marketing

Málokdo ví, jak a proč ho dělat. Pro někoho je propagace přes Facebook jediným nástrojem pro internetový marketing který využívá. My říkáme, že social je PODPŮRNÝ nástroj pro komunikaci s lidmi a prezentaci firmy. I velké korporace dnes využívají social jako komunikační kanál.

Testování & Optimalizace

Na základě analýzy chování tisíců návštěvníků optimalizujeme online kampaně tak, abychom prostředky využili co nejefektivněji.

Naprosto klíčové a bohužel naprosto opomíjené stádium celé kampaně. Každý návštěvník webu stojí nemálo peněz a my se vždy snažíme prostředky využívat co nejefektivněji. Dá se tedy říci, že kampaně, které máme na svědomí, jsou vždy postupem času levnější a efektivnější. Jak něčeho takového dosáhneme?

Používáme řadu analytických nástrojů. A tím opravdu nemyslím, že do kódu vložíme Google Analytics. Zkoumáme standartní hodnoty, jako jsou návštěvnost, díváme se, jak se lidé na webu pohybují, na co přesně klikají, kam scrollují, jak dlouho a kde na webu jsou, odkud přichází a mnoho dalšího.

Analytické nástroje pro vyhodnocování marketingových kampaní

Analytics

Sledujeme základní statistické údaje jako je návštěvnost webu, kolik času lidé na webu tráví, tok uživatelů, konverze a další. Získáváme přesná data, na kterých se dá stavět a na základě který se určí úspěšnost webu a kampaní. Ovšem skutečné chování a způsob prohlížení webu nám prozradí až nástroje další.

Měření úspěšnosti jednotlivých zdrojů návštěvnosti

Traffic tracking

Díky správném využívání dostupných nástrojů pro internetový marketing jsme schopni dát nový rozměr každé kampani. Vyhodnocení každé konverze nekončí u jednotlivých kanálů, ale začíná na nejnižší úrovni kampaně a to jsou jednotlivé spoty, nebo klíčová slova u každé skupiny reklam.

Sledování konverzí a chování uživatele

Heat mapy

Heatmapy zaznamenávají přesné chování uživatelů na webu. Zejména oblasti kam návštěvníci klikají, způsob jejich scrolování po webu a další. Internetová reklama tedy zajišťuje statistiky tisíců uživatelů a my přesně víme, která tlačítka jsou populární, na kterých sekcích se pozastaví a kam se naopak málokdy dostanou. Podle toho pak můžeme dělat změny, které povedou k zefektivnění webu.

Optimalizace marketingových kampaní a testování

Split testing

Věděli jste, že různým lidem můžete zobrazit různé stránky? Například 50% uživatelů se zobrazí jedna verze a zbylým 50 % verze jiná. Můžeme tak paralelně testovat více designových a technických řešení a pomocí analytických nástrojů pak zjistit která je úspěšnější. Např. pro příchozí uživatele z Facebooku můžeme zobrazovat jiný web mužům a jiný ženám.

Pojďme vymyslet něco skvělého