Branding & komunikace

Strategie bez kreativy nikoho nebaví a kreativa bez strategie je jen hezký obrázek. A to je trochu málo. My jdeme o kus dál.

Čtyři pilíře jednotné vizuální identity

  • Reflexe - Do firemní identity promítáme povahu a filozofii společnosti. Corporate identity vyjadřuje, jaká firma je. Nikoliv, jaká není.

  • Konzistence - Grafický design děláme tak, aby byl konzistentní napříč všemi marketingovými kanály.

  • Harmonie - Snažíme se jednotlivé grafické prvky vzájemně vyvažovat. Grafika z naší dílny je jednoduchá, čistá a sdělná.

  • Originalita - Podstatou vizuální identity je originalita, výstižnost a snadná zapamatovatelnost. Na první pohled.

Každá spolupráce začíná otázkou. Než se s vámi pustíme do práce na samotném projektu, budeme se vás hodně ptát. Jsme zvídaví. Úvodní setkání vždy probíhá formou workshopu, během kterého společně zmapujeme příležitosti a vymyslíme cestu k inovaci značky.

Branding nerovná se pouze logo. Jednotná vizuální identita zahrnuje celou řadu komunikačních prvků, které musí být vzájemně konzistentní. Jen tak se jejich síla vzájemně umocní. Součástí vizuální identity je grafický manuál, který definuje typografii, barevnou paletu, ikonografii, ilustrace, základní tiskoviny, merchandising a v neposlední řadě zmiňované logo.

BRANDING, KTERÝ PRODÁVÁ

Jednotný vizuální styl je nedílnou součástí firemní image - spolu s firemní kulturou, komunikací a vaším produktem či službou. Většina těchto prvků nemá fyzickou podobu. Podnikovou kulturu, komunikaci i službu zhmotněte prostřednictvím vizualizace. Dejte vaší image konkrétní podobu. My vám v tom rádi pomůžeme.

To, jak se prezentujete a jak vás vnímají vaši zákazníci i široká veřejnost, začíná vizuální identitou. Nezapomeňte, že za vás mluví každý detail, logem a webem počínaje, tiskovými materiály a typografií konče.

I nejostřílenější markeťák se zalekne spolupráce se strojírenskou firmou, o to víc, jedná-li se o pekařské pece. Celý tým Justmighty ale pochopil, že detailní znalost naší problematiky je jedinou cestou ke skvělému výsledku, který se po několika milých i dramatických setkáních dostavil. Máme krásný brand, neokoukatelný web a social, který baví nejen nás, ale i pekaře.
Martina Kornfeilová

Co je to branding a vizuální identita?

Lidé často soudí podle vzhledu na základě prvního dojmu. Láska si nevybírá. Chcete, aby vás lidé milovali? Vsaďte na dokonale zpracovanou firemní identitu. Vizuální identita je jednotný vizuální styl firmy či projektu, který ho jasně definuje a odlišuje od konkurence. Vyjadřuje to, jaká firma je, jakou má povahu a co je její podstatou. Jasně ji identifikuje mezi miliony dalších produktů a společností, a to je v dnešní vysoce konkurenční době důležitější než kdykoliv jindy.

Branding by měl odrážet hodnoty, cíle a vize firmy a měl by ji jasně definovat. Pokud se vám do rukou dostane jakýkoliv firemní materiál nebo uvidíte reklamní spot společnosti, musíte si ho s ní spojit. Základem je samotné logo, ale identita firmy je mnohem víc než jen to. Je to soubor různých elementů, které tvoří onen jednotný vizuální styl a korporátní identitu.

brand-manual2.jpg

Proč jednotný vizuální styl od nás?

Poznáme vás. Zblízka a osobně na úvodním workshopu a dalších jednáních. Povahu vašeho projektu promítneme do jeho nové vizuální identity se smyslem pro detail.

Smysl pro detail

Dáváme si záležet

Nespokojíme se s průměrem, veškeré naše výstupy jsou na pixel přesné a k věcem se vracíme do chvíle, dokud s nimi nejsme na sto procent spokojeni. Naše grafika je vyladěná. Do poslední křivky. Do posledního pixelu.

Odraz filozofie firmy

Jako v zrcadle

Každá firma je jiná, každý projekt má své poslání a tuto elementární povahu projektu je potřeba vdechnout i vizuální prezentaci. Nekloužeme po povrchu, jdeme do hloubky k samotnému jádru věci a vyhýbáme se stereotypům. To nás odlišuje. A to nás baví.

Harmonie & konzistence

Jednota napříč materiály

Celý brandingový set je napříč všemi kanály jednotný. Logo, barvy, web, komunikační strategie, copywriting i tiskoviny - to vše drží jednotnou linku, každý prvek neomylně přiřadíte k danému projektu. Vše vytváří ucelenou a především funkční komunikaci.

Perfektní tvorba vizuální identity

Jak při tvorbě korporátní identity postupujeme? Není to vždy stejné. Jsme flexibilní a umíme se přizpůsobit. Nicméně osvědčil se nám následující postup:

1) Vstupní workshop

Poznejme se: Než se do čehokoliv pustíme, s klientem se vždy potkáme nejprve osobně. Společně si definujeme cíle, vize, cílové skupiny, jejich chování a benefity, které oceňují.

2) První nápady

Bouře mozků neboli brainstorming: O všem se hodně bavíme - napříč celým Justmighty týmem. Vytváříme první koncepty, moodboardy a přemýšlíme nad tím, jakým směrem se vydáme.

3) Kreativní proces

S čistýma rukama to nepůjde

Na řadu přichází fáze “špinění si rukou”. Malujeme, tvoříme, vyřezáváme, fotíme, natáčíme, stříháme a tiskneme. Během tohoto procesu vznikne spousta skvělých nápadů.

4) Nosný koncept

Diskutujeme a ladíme: Klientovi představujeme první koncept a seznamujeme ho s nosnou myšlenkou brandingu. Přemýšlíme a práci společně ladíme.

5) První verze brandbooku

Od loga až po barevnost: Rozšiřujeme a vytváříme první verzi brandbooku. Tu opět konzultujeme s klientem.

6) Aplikace na scéně

Online i offline: Jakmile máme schválené základní elementy, přecházíme k rozpracování aplikací - tiskovin od outdoor reklamy přes katalogy a brožury až po dárkové předměty. Cokoliv si budete přát.

7) Odevzdání manuálu

Jde se do finiše: Na řadě jsou poslední drobné úpravy. Klientovi odevzdáváme kompletní brandbook, tisková data aplikací a všechny další podklady.

8) A co dál?

Od brandingu k novým zítřkům: Nyní je nejvyšší čas pustit se do tvorby webu, online marketingu, sociálních sítí a dalších návazných aktivit. Branding je jen začátek spolupráce s Justmighty.

Logo jako podpis

Všichni chtějí logo. Ale vlastně potřebují branding. Logo je jen jedna (velice důležitá) součást jednotného vizuálního stylu.

Vytvořit hezké logo je sice fajn, ale je to málo. Logo by pro vás, vaši firmu a produkty, mělo být nanejvýš výstižné. Vaši filosofii a postoje by z něj měli lidé poznat intuitivně na první pohled. Ať už se s logem setkají kdekoliv, měli by si spojit, že jde právě o vás a vybavit si určitou emoci. Tu, která vyvěrá z esence vaší značky.

Tiskoviny & Merchandise

O čem je řeč? O uvedení brandingu do praxe. Tiskoviny a merchandise jsou aplikovaná vizuální identita ve fyzické podobě. Jsou to veškeré materiály, kterým obdarováváte své zákazníky, hýčkáte jimi své zaměstnance nebo s nimi pracujete každý den v kanceláři a ve výrobě.

Branding musí vypadat dobře nejen na displeji, ale musí být funkční i v dalším využití. Myslíme dopředu a bereme v potaz jeho budoucí praktické využití. Značková strategie může být hezká, ale především musí fungovat. V Justmighty si potrpíme na branding, který prodává.

V rámci tvorby loga a korporátní identity designujeme i podobu reklamních předmětů, firemních a propagačních tiskovin a dalších materiálů. Vždy si od klienta vyslechneme, co si přeje, a designujeme tyto předměty na míru.

radapartner-aplikac.jpg