Branding, který vdechne projektu duši

To, jak se prezentujete, Vaše firemní identita, jak Vás lidé vnímají, začíná vizuální podobou Vašich materiálů, tiskovin, webu apod. Nepodceňte to.

Co je to branding a vizuální identita?

Lidé jsou jednoduší. Soudí podle vzhledu. Nedejte jim šanci posoudit vaši firemní identitu špatně a vryjte se jim navždy do hlavy.

Jednotný vizuální styl, vizuální prezentace, branding, vizuální identita, grafický manuál. Je to jedno a to samé, každý tomu říká jinak (my se přikláníme k anglické verzi slova). Důležité ale je, že se jedná o to, jakým způsobem firma vystupuje navenek a uvnitř sebe sama co do vizuální podoby materiálů a podkladů, které používá. Branding má za úkol odlišit firmu od těch ostatních.

Branding by měl odrážet to, jaká firma je a měl by ji jasně definovat. V praxi to pak musí vypadat tak, že pokud vezmu do ruky nějaký firemní materiál nebo uvidíme propagační spot firmy, musím si ho s ní spojit. Základem je samotné logo, ale identita firmy je mnohem víc než jen to. Je to soubor různých elementů, které tvoří onen jednotný vizuální styl a korporátní identitu.

Logo & barevná paleta

Základem každého brandu je logo a barvy. A protože je to základ, musíme k tomu tak i přistupovat. Nad věcmi přemýšlíme a vše má nějaký svůj smysl a filozofii (zeměkouli s nápisem Global nečekejte).

Zjistit více

Písmo & Ikony

Říkal jsem, že logo a barvy jsou základ? Písmo a ikony jsou ale taky základ. Vizuální identita může být založená třeba jen na samotné typografii a ikony jsou jasným doplnění nejen webdesignu.

Zjistit více

Ilustrace & kreslení

Moc rádi si kreslíme. Těmito ilustracemi často vdechujeme život vizuální prezentaci firmy. Ilustrace krásně hrají na webu i tiskovinách, které se dobře pamatují a vybavují identitu firmy.

Zjistit více

Merchandise & Tisk

Grafický manuál, logotyp, hlavičkové papíry, tužky, hrnky, trička, čepice, katalogy, brožurky, vozový park, dárkové předměty. To vše může být součástí brandigového setu od nás.

Zjistit více

Proč jednotný vizuální styl od nás?

Poznáme Vás a povahu Vašeho projektu promítneme do jeho nového jednotného vizuálního stylu se smyslem i pro ty nejmenší detaily.

Branding se smyslem pro detail

Smysl pro detail

Děláme věci precizně

S designem, který děláme si hodně hrajeme. Nespokojíme se s průměrem a všechno musí být tzv. Pixel Perfect, tedy na pixel přesné. Designy nasazujeme na Grid (matematická mřížka) a k věcem se vracíme, dokud s nimi nejsme opravdu 100% spokojeni. Naše designy jsou vymazlené.

Firemní identita a její odraz filozofie

Odraz filozofie firmy

Brandu vdechneme vaši duši

Každá firma je jiná, každý projekt má jiné poslání a tuto elementární povahu projektu je potřeba vdechnout i vizuální prezentaci. A neznamená to nutně, že realitka má v logu domeček, neziskovka zelenohnědý brand apod. Jdeme více do hloubky a vyhýbáme se stereotypům.

Harmonická a konzistetní vizuální identita firmy

Harmonie & konzistence

Jednota napříč materiály

Celý náš brandingový set je jednotný napříč všemi materiály. Logo, barvy, tiskoviny, web, to vše hraje dohromady a je vizuálně sjednoceno a každý jednotlivý prvek neomylně přiřadíte k danému projektu. Vše spolu harmonicky ladí a vzájemně se doplňuje.

Logotyp & barevná paleta

Všichni píší s tím, že chtějí logo. Ale vlastně potřebují branding. Logo je jen jedna (velice důležitá) součást jednotného vizuálního stylu.

Naše tvorba loga je matematicky a geometricky přesná

Nejsme barbaři, kteří narychlo něco nakreslí a předají klientovi po 20 min. Tvorba loga není jednoduchá, máme rádi kvalitu a preciznost a k tomu v designu patří i matematika (fuj!)

Loga, která vytváříme, se snažíme dělat pomocí základních geometrických prvků, jako jsou kruhy, čtverce, přímky apod. Jednotlivé elementy loga jsou pak v jasně daném poměru a to i společně s typografií. Odměnou je harmonický vzhled pro lidské oko. Částečnou výjímkou jsou pak ručně kreslená loga.

Pojďme si o tom promluvit
Návrh a tvorba loga
Barevná paleta pro jednotný vizuální styl

Růže jsou červené, listy zelené, naše firemní identita je cool!

Barvy jsou nejjednodušším způsobem jak vyjádřit povahu identity firmy či produktu. Snažíme se ale vyhýbat stereotypům a jít více do hloubky. Hledáme asociace, které jiným unikají. Máme rádi jednoduchost a střídmost. Ne, že bychom se neuměli odvázat, ale Tuti-Fruti vizuály, které vidíme kolem sebe, nám často připadají přeplácané. 2 barvy fungují také dobře.

Podívejte se na případovou studii našeho projektu pro firmu Šmeral Brno a.s.

Prohlédnout projekt

Písmo & ikony

Krásná typografie odlišuje dobrý a špatný brand. Často je to hlavní prvek, který styl utváří a definuje. Stačí doplnit o pár ikon a máte vyhráno.

Písmo a typografie je původní základ grafického designu, se kterým pracovali již mniši ve středověku. Je to základní stavební kámen každého dobrého designu. Věřte nebo ne, ale písmem dokážete vyjádřit povahu projektu jako máločím. Písmo může být hravé, formální, strohé a jednoduché, dekorativní. Dají se kombinovat různá písma mezi sebou a můžete si vytvořit i své vlastní.

Ikony jsou symbolickým vyjádřením základních prvků Vašeho projektu. Celá vizuální identita, potažmo i web a internetová reklama se krásně oživí a ikony doplňují jednotlivé prvky. Standardně vytvoříme v rámci brandingu set ikonek, které reflektují Váš business a s těmi se pak pracuje napříč všemi materiály.

Ilustrace

Máme svůj specifický styl, který ponechává v ilustracích jasné prvky ruční práce a to i v digitální podobě.

Naše ilustrace mají svůj typický vzhled a styl. Pokud se Vám líbí 2 ukázky ve formě time-lapse videa pod textem nebo skici a převedení do digitální podoby, tak Vám rádi něco nakreslíme. Všechno si vždy nakreslíme rukou a pak opět ručně (Wacom) převedeme do digitální podoby. Co nakreslíme je vždy v křivkách, takže neomezené velikostí či rozlišením. A co víc, můžeme velmi rychle ilustrace měnit. Chcete, aby zelené tričko bylo modré? Není problém.

Ilustrace zpracováváme jako součást brandingu, webdesignu nebo i samostatně. Máme rádi, když jsou v ilustraci patrné tahy rukou a lidská práce. Tím se naše ilustrace odlišují.

Grafický návrh nové ilustrace Hotová grafická ilustrace

Merchendise & Tiskoviny

Uvedení brandingu do praxe. Materiály, které dáváte svým zákazníkům, kterými je obdarováváte nebo věci, se kterými pracujete v kanceláři.

Logo, tiskoviny a ostatní korporátní materiály

Na displeji vypadá branding dobře, ale je důležité uvažovat nad praktickým využitím. Snažíme se vždy myslet na výrobu a fungování toho co vytvoříme v praxi a fyzické formě.

V rámci tvorby loga a korporátní identity designujeme i podobu reklamních předmětů, firemních tiskovin (hlavičkové papíry, vizitky, obálky atd.), propagačních tiskovin (katalogy, brožury, ...), firemních materiálů (trička, psací potřeby, dárkové předměty). Vždy si od klienta rádi vyslechneme co by si přál a designujeme tyto předměty a tiskovina na míru.

Co umíme vyrobit

  • Katalogy

  • Propagační tiskoviny

  • Merchandise

  • Reklamní předměty

Pojďme vymyslet něco skvělého