
Noví pacienti, edukace a důvěra
Chopili jsme se komunikace v online i offline prostředí. Cíl v offlinu zněl jasně: získat nové registrace pacientů do nově otevřených ordinací. V onlinu pak zvýšit povědomí o značce, vzdělávat fanouškovskou základnu v oblasti prevence a zdravého životního stylu a získat jejich důvěru. Protože koneckonců, zdravotní péče není o ničem jiném než o skutečné důvěře mezi pacientem a lékařem.
Nárůst fanouškovské základny o 388 %
Říkal někdo, že je Facebook mrtvý? Naopak! Minimálně u cílové skupiny Všeobecného lékaře, kterou z 81 % tvoří ženy a 68 % z ní je starších 45 let, tomu tak rozhodně není. Během několika málo měsíců, kdy jsme Všeobecnému lékaři sociální sítě rozjížděli, jsme zaznamenali nárůst fanouškovské základny o 388 %. Pojďme se podívat na několik klíčových faktorů.


Téměř půlmilionový dosah
Aktivně jsme facebookový profil spravovali od 14. srpna do 18. října, tedy přibližně dva měsíce. Za celou dobu jsme připravili 25 postů a zaznamenali nárůst 14 fanoušků denně. Celkový dosah stránky dosahoval 457 135 lidí, tedy bezmála půl milionu. Náš obsah fanoušky stránky prostě bavil. 🙂
DIY aneb s rýmou za doktorem nechoď
Jak se nám tohle všechno podařilo? Obsahovou strategii jsme postavili na 3 jednoduchých principech: přírodní léčbě v domácím prostředí, sdílení osvědčených tipů & triků a populárně-naučném stylu komunikace. Protože chození k doktorovi nikoho nebaví. Takže pokud můžu běžný neduh zavčas podchytit doma, je to win-win situace pro mě i pro mého lékaře. Tuto komunikační linku jsme kromě sociálních sítích rozehráli i na blogu a na novém webu.


Čtyři otvíračky nových ordinací
Pro Všeobecného lékaře jsme nepracovali jen z kanclu za počítačem. Výsledky byly vidět kromě webu, Facebooku a Instagramu taky v offline prostředí. V průběhu jara a léta 2019 jsme se Všeobecným lékařem otevírali 4 nové ordinace, konkrétně na Sázavě, v Němčicích nad Hanou, Lysicích a Píšti. Organizovali jsme eventy, zvali na ně přední představitele obcí a zajišťovali vše od propagace hostesek až po občerstvení. Každé z otevíraček se zúčastnily desítky až stovky lidí.



Ať žije offline svět
S cílem získání nových pacientů jsme v obcích, kde Všeobecný lékař už ordinace měl nebo se je zrovna chystal otevírat, rozjeli reklamy na billboardech, zastávkách a autobusech hromadné dopravy. Vytvářeli jsme a tiskli plakáty a letáčky a inzerovali jsme v oborových časopisech.
Employer branding wanted!
Jak ordinací přibývalo, potřebovali jsme získat i nové praktiky a zdravotní sestry. A tak jsme se pustili do náborové kampaně. Spolu s naší videoprodukcí overhere jsme natočili pět krátkých image videí, které zachycují doktory Všeobecného lékaře v jejich klasickém pracovním dni. Díky tomu, že většinu jejich ordinací najdete především na venkově a ne ve velkoměstech, můžete trávit víc času s rodinou a přáteli, věnovat se svým koníčkům a užívat si krás přírody. Právě na tomto insightu jsme postavili jeden z klíčových argumentů náborové kampaně. A fungovalo to.