TechniStone

Touch the living perfection. Vdechli jsme kameni život.

O projektu

Kámen si lidé představí jako chladný, strohý a odosobněný kus něčeho neživého. Společnost Technistone, pro kterou je hlavním artiklem, poptávala kreativní koncept, který by zboural předsudky a ukázal tento materiál v jiném světle. A my jsme našli způsob, jak ho probudit k životu.

Rozsah projektu

Design
Foto
Video
Copywriting
DTP

Kdo na projektu pracoval

Barča B.
Mira
Klaudi

Tvrzený kámen TechniStone

Společnost TechniStone, přední světový výrobce tvrzeného kamene, vytváří unikátní materiál tvořený převážně z žuly a křemene. Zajímavý vzhled umělého kamene doplňují barevné pigmenty a kousky skel nebo zrcadel, vše dohromady pojí pryskyřice. Po vytvrzení a opracování vznikají rovné desky s různými typy povrchů a tlouštěk. Odolný a hygienicky nezávadný tvrzený kámen dotváří naše okolí. Je součástí především interiérů v soukromé i veřejné sféře nebo průmyslu. 

Dotkni se živoucí dokonalosti

Hlavní myšlenkou kreativní strategie, která představuje práci TechniStone, je oživlý kámen. Rozhodli jsme se mu vdechnout duši a ukázat, že i obyčejná pracovní deska nebo koupelnový obklad žije. Naším cílem bylo vyvrátit představu, že kámen je pouze kus materiálu.

V hlavním videu zachycujeme „živoucí dokonalost,“ tedy postavy, jejichž těla splývají s konkrétním materiálem TechniStone. 

Každý kámen dostal svoji tvář

Do hlavních rolí jsme obsadili samotný materiál. Ve vizuálech každá postava symbolizuje konkrétní oživlý kámen v daném vzoru a splývá s pozadím. Docílili jsme tak efektu, ve kterém postava jako by vystupovala z podkladu a probouzela se k životu. Do pohybu propisuje svůj charakter, který souvisí s vnímáním jednotlivých dekorů. Chladný kus skály pookřál a ukázal své já.

15 tváří kamene

Nejdůležitější součástí kreativní kampaně jsou fotografie a videa. V první fázi vznikla série 15 krátkých bumperů a z nich sestříhané doplňkové video. Součástí balíčku bylo i 30 fotografií. 

Bumpery sklidily u klienta velký úspěch, společně jsme se dohodli na tvorbě image spotu. V těch jsme chtěli promítnout kamenné postavy do reálných interiérů. Na řadu přišla 3D technologie postprodukce. Řekněme si ale, jak to celé začalo. 

Ještě než kluci z naší partnerské videoprodukce overhere řekli “akce”, čekal modely tým maskérů. Aby vytvořili realistický vzhled kamenů TechniStone, přemýšlel Jan Kolář s Petrem Hostičkou nad bodypaintingem. To by znamenalo každého herce namalovat přesně jako daný materiál, což se později u některých vzorů zdálo jako nemožné. Bodypainteři by museli nejen přesně sladit barvu, ale také četnost a rozmístění například kousků skla tak, aby model lehce zapadal do podkladu. 

Další možností bylo využít 3D VFX technologii a vyrobit všechny postavy čistě digitálně. To by ale bylo nejen velmi nákladné, ale také příliš složité, protože jsme chtěli docílit realistických pohybů i vzhledu postav. 

Bodypainting a postprodukce

Nejlepším řešením se nakonec ukázala kombinace bodypaintingu a digitální postprodukce. Modely jsme nastříkali podkladovou barvou, označili je trackovacími body a natočili před zeleným pozadím. 

V hlavním spotu bylo zelené plátno přímou součástí interiéru, později jsme na oboje doklíčovali jednotlivé vzory kamenů. Výsledkem jsou postavy, které vypadají realisticky a zároveň ideálně zapadají do pozadí, v němž se postupně rozplývají. 

Jako první přišla na řadu práce maskérů. Herce natřeli podkladovou barvou a přidali trackovací značky. Charakter jsme poté natočili před zeleným plátnem a v postprodukci přidali pozadí. díky kterému postava dokonale splývá s podkladem. 

 

Součástí nového vizuálu jsou samozřejmě i aplikace jako brožury, krabičky na vzorky kamenů a další tiskoviny. Ty vychází z fotografií, které vznikly spolu s videospoty. Modelové přecházeli od kameramanů k fotografovi. Opět se fotilo před zeleným plátnem a na postavy jsme pak postprodukčně doklíčovali všechny textury.

Podívejte se, jak kámen ožil v dalších aplikacích.

Mohlo by se Vám také líbit