Klišé, sbohem!
Zaměřili jsme se na základní myšlenku projektu, kterou není nic jiného než recyklace. REkrabička je v kontextu České republiky unikátním projektem, proto jsme jeho jedinečnost promítli i do loga. Chtěli jsme se vyhnout klasickým prvkům, které se používají ve spojitosti s recyklací jako jsou šipky a zelená barva. A to se nám taky povedlo.



Namísto 400 jednorázových obalů jeden
REkrabička se vyrábí z pečlivě vybraného typu polypropylenu. Díky extrémní odolnosti tohoto materiálu můžeš jednu REkrabičku použít až 400x a nahradit tak stejný počet jednorázových obalů. Stěžejní element znovupoužití a opakování jsme propsali právě i do loga. Celý dojem jsme podtrhli výraznými písmeny „RE“, které si s recyklací nebo znovupoužitím lidé běžně asociují.




Prototypování REkrabiček
REkrabička zahájila zkušební provoz, během kterého zákazníci i majitelé restaurací projevili o prozatímní krabičky až nečekaně velký zájem. Tým REkrabičky testoval, jak zákazníci na novou službu reagují a taky jaké parametry krabiček preferují. U žen to na plné čáře nečekaně zvítězila růžová, u mužů většinou barva nehrála roli. Sympatický jim byl především jednoduchý nápad a možnost vyhnout se jednorázovým plastům. To potvrdilo, že může jít značka s kůží na trh naplno.
A jak že služba vůbec funguje? Je to naprosto jednoduché. Vyzvednete si nebo si necháte zabalit nedojedené jídlo do REkrabičky na vratnou zálohu. Ta dělá 80 Kč, a vrátíte ji v kterémkoliv jiném podniku v Česku, který je do projektu zapojený.
Hezky česky. A udržitelně
Prozatímní krabičky sklidily velký úspěch, a tak jsme se rozhodli, že původní barvy nijak zásadně měnit nebudeme a jen je lehce poladíme a do budoucna rozšíříme. REkrabička na základě několikerého testování vychytala těsnění a vytvořila i úplně nový tvar, který je unikátní a hlavně líp odpovídá potřebám uživatelů a hygienickým předpisům. REkrabička našla české výrobce, což jim umožňuje minimalizovat přepravu z místa na místo a efektivně redukovat produkci CO₂. Používaný materiál je navíc 100% recyklovatelný a je šetrný k přírodě.



Co s tím dál?
REkrabička je vyrobena tak, aby byla co nejjednodušeji recyklovatelná, ale zároveň klade důraz na to, aby byla praktická a vypadala stylově. Kromě loga jsme zpracovali i kompletní brandmanuál a aplikace jako jsou vizitky, letáky do provozoven, označení na dveře nebo plátěnou eko tašku. Navrhli jsme taky koncept sociálních sítí, který bude založený hlavně na fotografiích a úderných textech, které budou lidi inspirovat ke sdílení a recyklaci.







Hlavně to dobře odkomunikovat
Nezůstalo jen u brand manuálu. Jako součást projektu jsme sestavili i manuál komunikační, ve kterém jsme definovali vizi a misi značky, její základní hodnoty, cílové skupiny, tón komunikace i správné psaní názvu a další základní pravidla pro psaní textů i komunikaci se zákazníky. Základem komunikace totiž je, aby značka působila lifestylově a své zákazníky nenásilnou formou edukovala.