nextbike

Šlápli jsme do online marketingu.
S nextbikem.

O projektu

2,1 milionu najetých kilometrů, úspora 237 tun CO2 a záchrana 11 tisíc dospělých stromů. O čem že je řeč? No přece
o nextbiku, nejrozšířenější službě sdílených kol v Česku.
Aneb o tom, jak jsme pomohli rozjet modrá kola v onlinu.

Rozsah projektu

Obsahová strategie
Sociální sítě
E-mailing
Copywriting
Focení

Čeho jsme s nextbikem společnými silami v roce 2020 dosáhli?

V Berlíně, Mexico City i Ostravě

Nextbike osedláte celkem ve 27 zemích světa – v Německu, na Kanárech, v Americe, Mexiku, Libanonu nebo třeba Indii. Loni se poprvé objevil i v české kotlině ve 3 městech a letos expandoval do dalších 11. Stal se tak nejdostupnější bikesharingovou službou u nás. A my máme radost, že jsme u toho. 

 

Jedeme v tom spolu

Sdílená kola nás oslovila s tím, abychom jim pomohli se strategickým konceptem, komunikací a online marketingem. Jako hlavní cíle jsme společně stanovili zvýšení povědomí o značce a taky počet stažení nextbike aplikace. Makáme na tom, aby se z nextbiku stalo synonymum k městské mikromobilitě. 

Nextbike jedním z nás

Spolupráci jsme odstartovali strategickým konceptem, ve kterém jsme si s klientem kromě zmiňovaných cílů definovali misi, vizi, cílové skupiny, konkurenci, marketingový archetyp, tón komunikace a zastřešující kreativní linku. Díky používání modrých kol, se uživatel automaticky řadí do skupiny lidí, kteří jsou aktivní a životní prostředí jim není lhostejné. Nejen proto se z nextbiku vyloupl jasný archetyp Everymana neboli Jednoho z nás. 

 

Přesedni na modrou

„Přesedni na modrou. Všude, kde potřebuješ.“ Tak zněla nosná myšlenka pro rok 2020. Z metra i tramvaje. Nebo spíš z šaliny i rozjezdu? Tramvajky? Elektriky? Busu? V každém městě jezdí něco trochu jiného. Proto jsme v komunikaci na různá města zohledňovali i místní specifika a mluvili jejich vlastním jazykem. Někde vás totiž měsíční tarif nextbike vyjde na pětinovou cenu „lítačky“ jinde zase „šalinkarty“, „legitky“ nebo „měsíčníku“. 

 

Dostanu tě. Kam potřebuješ?

Spustili jsme propagaci formou PPC kampaní, reklamy na stažení nextbike aplikace na App Storu a Google Play a sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích – Facebooku a Instagramu. Kromě toho dvakrát měsíčně píšeme, designujeme a rozesíláme newslettery. Kromě textové podoby příspěvků tvoříme i grafiku a fotíme. 

Nejvíc super je, že nám kluci z nextbiku na začátku spolupráce dali jízdní tarify. A tak jsme modrá kola hned osahali, osedlali a díky tomu přesně víme, čemu děláme reklamu.

Co jsme v onlinu stihli během půlroční spolupráce?

Mohlo by se Vám také líbit