Kofola

Jestli se nepletu, vánoční Kofola je tu.

O projektu

Kofola je už desítky let součástí naší štědrovečerní tabule a Vánoce 2021 nebudou výjimkou. Obchody, sociální sítě a další místa online i offline propojil náš pletený svět s tradičním Kofoprasátkem v hlavní roli. Do nových obalů jsme oblékli tu originální i dvě limitované edice limonády. Připravte se, chystáme se rozplést, jak to celé začalo.

Rozsah projektu

Copywriting
Video
Foto
Design
DTP
Web
Sociální sítě

Kdo na projektu pracoval

Barča B.
Barča R.
Ivo
Kája
Mira
Roman

<

Kofolou žijeme už od února 2021. V té době společnost poptávala kreativní agenturu, která by rozvinula její stávající podobu. Přijali jsme pozvání do tendru a chopili se možnosti pozdvihnout známý lovebrand. Abychom nejlépe pochopili historii značky i to, co pro Čechy a Slováky znamená, bylo potřeba jít do hloubky. 

8 lidí, jeden byt a Kofola

Nejlépe se nám pracuje, když se do úkolu intenzivně ponoříme. Abychom se mohli opravdu soustředit, pronajali jsme si byt. V netradičním prostředí mohl celý tým zaměřit veškerou svoji pozornost na jediný úkol – najít novou podobu značky. Vše jsme si pečlivě naplánovali a začali pracovat na kreativní lince, která odráží historii Kofoly i její význam na trhu. 

Z průzkumů nám vyšlo, že zákazníci vnímají značku správně, ale její kampaně nepůsobí celistvě, chyběla jim konzistentní linka. Výstupem tendru měl být sice pouze návrh designu, my jsme ale představili kompletně nové uchopení Kofoly a propojení její komunikace napříč kanály. Prezentace se nafoukla na víc než sto stránek, které pro značku znamenaly velký přínos. O měsíc později nám proto nabídla účast v tendru pro letošní Vánoce.

Nejdůležitější kampaň roku

Vánoce jsou pro Kofolu stěžejní. Už od vzniku legendární televizní reklamy se zahnutými zuby nahoru zákazníci netrpělivě čekají, s čím značka na konci roku přijde. 

Díky hromadě cenných dat, které jsme v průzkumu nasbírali, jsme do tendru vstupovali s určitou výhodou. Věděli jsme, že aby správně fungovala, musí být kampaň komplexní, vzájemně propletená… Teď už to chtělo jen nápad, který tomu dá šťávu.

Stvořili jsme pletený svět

Kouzlo Vánoc je hlavně o tom, že jsme si blíž. Pak už nezáleží na počtu dárků pod stromečkem. Všichni dobře známe měkké dárky. Ponožky, šály a další kousky oblečení možná nejsou největším překvapením, ale když tuto vánoční klasiku pod stromečkem nenajdeme, jsme možná i trochu zklamaní, nemyslíte? Měkkouši jsou prostě klasika.

Teplo domova a rodinnou pohodu jsme do kampaně propsali pomocí pleteného světa. A hlavní myšlenka kampaně byla na světě: “Jestli se nepletu, Vánoce jsou tu.” Nebojte, nezapomněli jsme ani na tradičního vánočního hrdinu – Kofoprasátko! 

Limonády na zimu dostaly svetr

Tradiční etiketa Kofoly prošla zásadní změnou. Oblékli jsme ji do vzorovaného svetru. Ani letos nechybí speciální edice Jablko a skořice. A jestli se nepletu, v Albertu najdete i karamelovou příchuť (na Slovensku ji hledejte v síti Tesco). 

Lahve na vás v obchodech čekají zachumlané do sixpacku s pleteným potiskem, pozornost zákazníků poutají vánoční stojany s prasátkem a zasněženou krajinou. Všechny prvky spojuje klubíčko vlny, ze kterého Fusakle vyrábí nejen Kofoponožky.

Oblékni se do Kofoly

Už při tvorbě pleteného patternu se designérovi Mirovi honily hlavou nápady na merch měkkých dárků. Vytvořili jsme návrhy Kofoměkkoušů, díky nimž Kofola Vánoce nejen osladí, ale i zahřeje. Letos pod stromečkem můžete nahmatat čepice, šály, ponožky i legíny. 

Vánoční web

Součástí kampaně je i nová landing page. Najdete na ní merch, soutěž, informace o dobročinném projektu a hlavně videa s Kofoměkkouši. O ta se postarali kluci z naší partnerské produkce overhere. Přestože medailonky vznikaly už na začátku října, vánoční pohoda a teplo krbu z nich přímo sálá. Najednou jako kdyby se zastavil čas a záleželo jen na tom, že jsme spolu. 

Jestli se nepletu, uvidíte ji všude

Pletený svět Kofoly najdete na každém rohu. V obchodech vás k němu přivede stojan s prasátkem, na sociálních sítích a webu Kofoly si dokonce můžete o některé z pletených dárků soutěžit. Nezapomněli jsme ani na televizní reklamu. K legendárnímu spotu jsme připojili animaci s prasátkem, které pod hromádkou sněhu našlo letošní vánoční edici. 

Vánoce v Kofole jsou jednou z nejočekávanějších kampaní roku a proto jsem moc ráda, že jsme se pro letošek rozhodli svěřit přípravu do rukou Justmighty.

Jejich obrovské nadšení a samotný návrh konceptu jsme si okamžitě zamilovali. Přesvědčili nás o tom, že pletené Vánoce a měkkouši jsou pro Kofolu a její DNA to pravé – upletené na míru.
Čekají nás společné svátky a já si troufám říct, že z pohledu spolupráce jde vše hladce na obou stranách. Moc děkujeme!

Nikola Gschwentnerová
manažerka značky Kofola

Ať už najdete pod stromečkem měkkouše nebo ne, přejeme vám šťastné a pletené.

Mohlo by se Vám také líbit