Kofola

Jestli se nepletu, vánoční Kofola je tu. A nechybí ani edice Jablko a skořice.

O projektu

Kofola je už desítky let nedílnou součástí naší štědrovečerní tabule. Ani Vánoce 2021 nejsou výjimkou. Obchodní řetězce, sociální sítě a další offline i online touchpointy propojil náš pletený svět s tradičním Kofoprasátkem v hlavní roli. Do nových obalů jsme oblékli originální a dvě limitované edice limonády. Pojďme se spolu podívat, jak to celé začalo.

Rozsah projektu

Copywriting
Video
Foto
Design
DTP
Web
Sociální sítě

Kdo na projektu pracoval

Barča B.
Barča K.
Ivo
Kája
Mira
Roman

<

Kofolou žijeme už od února 2021. V té době značka poptávala kreativní agenturu, která by rozvinula její stávající vizuální podobu. Chopili jsme se příležitosti pozvednout známý lovebrand a pozvání do tendru jsme bez váhání přijali. Výstupem měl být návrh grafického designu, my jsme ale představili celkové pojetí Kofoly a propojení její komunikace napříč kanály. 

8 lidí, jeden byt a Kofola

Pronajali jsme si byt, kde nás nic nerozptylovalo a kde jsme mohli veškerou svou pozornost zaměřit na jediný úkol – najít novou podobu legendární značky. Abychom navrhli funkční design, nejdřív jsme se snažili pochopit historii Kofoly a to, co pro Čechy a Slováky znamená. Hodně jsme se ptali. Sami sebe, ale hlavně lidí. 

Z našeho průzkumu vyplynulo, že zákazníci vnímají značku správně, ale její kampaně nepůsobí konzistentně, chyběla jim jednotná linka. Proto jsme definovali Kofoidentitu včetně DNA značky, jejích hodnot, cílových skupin, marketingových archetypů a popsali jsme, co znamená Kofosvět. Prezentace se nakonec nafoukla na víc než sto stránek, které pro značku znamenaly velký přínos. O měsíc později nám proto nabídli účast v tendru pro letošní Vánoce.

Nejdůležitější kampaň roku

Vánoce jsou pro Kofolu jednoznačně nejdůležitějším obdobím. Od vzniku legendární televizní reklamy se zahnutými zuby nahoru zákazníci rok co rok netrpělivě čekají, s čím značka v prosinci zase přijde. Díky hromadě cenných dat, které jsme v průzkumu nasbírali, jsme do tendru vstupovali s výhodou. Věděli jsme, že kampaň musí být komplexní, vzájemně propletená. Teď už to chtělo jen nápad, který tomu dá šťávu.

Stvořili jsme pletený svět

Kouzlo Vánoc je hlavně o tom, že jsme si blíž. Pak už nezáleží na množství dárků pod stromečkem. Všichni dobře známe měkké dárky. Ponožky, šály a další kousky oblečení možná nejsou největším překvapením, ale když tuto vánoční klasiku pod stromečkem nenajdeme, jsme vlastně trochu zklamaní. Měkkouši jsou prostě klasika. Teplo domova a rodinnou pohodu jsme do kampaně propsali pomocí pleteného světa. A kampaňový claim byl na světě: „Jestli se nepletu, Vánoce jsou tu.“ Nebojte, nezapomněli jsme ani na tradičního vánočního hrdinu – Kofoprasátko! 

Limonády na zimu dostaly svetr

Tradiční etiketa Kofoly prošla zásadní změnou. Oblékli jsme ji do vzorovaného svetru. Ani letos nechybí speciální edice – Jablko a skořice, a jestli se nepletu, v Albertu najdete i karamelovou příchuť (na Slovensku ji hledejte v síti Tesco). Lahve na vás v obchodech čekají zachumlané do sixpacku s pleteným potiskem, pozornost zákazníků poutají vánoční stojany s prasátkem a zasněženou krajinou. Všechny prvky spojuje klubko vlny.

Oblékni se do Kofoly

Už při tvorbě patternu se designérovi Mirovi honily hlavou nápady na merch měkkých dárků. Vytvořili jsme návrhy Kofoměkkoušů, díky nimž Kofola Vánoce nejen osladí, ale letos vás i zahřeje. Letos pod stromečkem můžete nahmatat čepice, šály i ponožky od Fusaklí. Právě s touto slovenskou značkou jsme Kofole navrhli navázat spolupráci a vytvořit co-brand a jak vidíte, povedlo se. 

Vánoční web

Součástí kampaně je nová landing page. Najdete na ní merch, soutěž, informace o dobročinném projektu a hlavně videa s Kofoměkkouši. O ta se postarali kluci z naší partnerské produkce overhere. Přestože medailonky vznikaly už na začátku října, vánoční pohoda a teplo krbu z nich přímo sálá. Najednou jako kdyby se zastavil čas a záleželo jen na tom, že jsme spolu. 

Jestli se nepletu, uvidíte ji všude

Na pletený svět Kofoly narazíte na každém rohu. V obchodech vás k němu přivede stojan s prasátkem, na sociálních sítích a webu Kofoly si dokonce můžete o některé z pletených dárků zasoutěžit. Nezapomněli jsme samozřejmě ani na televizní reklamu. K legendárnímu spotu jsme připojili animaci s prasátkem, které pod hromadou sněhu našlo letošní vánoční limitku. 

Vánoce v Kofole jsou jednou z nejočekávanějších kampaní roku, a proto jsem moc ráda, že jsme se pro letošek rozhodli svěřit přípravu do rukou Justmighty.

Jejich obrovské nadšení a samotný návrh konceptu jsme si okamžitě zamilovali. Přesvědčili nás o tom, že pletené Vánoce a měkkouši jsou pro Kofolu a její DNA to pravé – upletené na míru.
Čekají nás společné svátky a já si troufám říct, že z pohledu spolupráce jde vše hladce na obou stranách. Moc děkujeme!

Nikola Gschwentnerová
manažerka značky Kofola

Z kofoponožek jsou Memes!

Velkým oceněním naší práce je i fakt, že se Kofoponožky s naším designem promítly i do lidové internetové tvořivosti.

Ať jsou zrovna Vánoce nebo ne, přejeme vám šťastné a pletené chvíle.

 

Mohlo by se Vám také líbit