Ohlédnutí za rokem 2017. Co přinese příští?

Život v Justmighty

Během své vánoční dovolené ve Špindlerově Mlýně jsem si našel chvilku času - rád bych vám popsal zlomový rok 2017. Mimochodem Špindl dobrý, ale jsou tu divný lidi.

Firma za pár dní oslaví své 4. narozeniny a my můžeme s hrdostí říct, že za sebou máme zcela jistě zatím nejdůležitější a nejúspěšnější rok fungování Justmighty.

Máme za sebou spoustu skvělých projektů. Mrkněte na náš Dribbble, kde je spousta shotů z naší práce.

justmighy-dribbble-profil.png

Jak to vypadalo na začátku roku 2017

Připomeňme si, jak to vypadalo přesně před rokem:

  • Tak především: Bylo nás 5. Náš tým byl tedy poloviční.

  • Byli jsme závislí na 3 velkých klientech, kteří tvořili 75% našeho obratu.

  • 75% našich projektů byly projekty webové. Hned v závěsu byl online marketing a branding jsme nabízeli spíše jako doplňkovou službu.

  • Nedělali jsme žádný vlastní marketing a žili jsme pouze z referencí a doporučení. Ono to vlastně velmi dobře fungovalo a funguje dodnes, ale teď je to ještě o něčem jiném.

  • Neměřili jsme svoji efektivitu. Neměřili jsme čas strávený na projektech a vlastně jsme si nebyli nikdy jistí, zda na projektu vyděláváme či nikoliv.

Dneska je všechno jinak a já vám představím Justmighty dneška.

Lidé a zvětšení týmu o 100 %

Jsme firma, která stojí na lidech. Pohybujeme se v jednom z nejkonkurenčnějších prostředí. Letos dosáhla nezaměstnanost rekordního minima od roku 1989. Nabízíme high-endové služby na míru. To všechno jsou důvody, proč je zdvojnásobení našeho týmu tak klíčové.

Když nás v roce 2016 bylo pět, jeden člověk vykonával velké množství činností, často i na okraji jeho specializace. Některé role se překrývaly, duplikovaly, chyběly nebo se poptávaly externě.

Dnes je nás deset a v březnu se k nám připojí další kolega. Zaznamenali jsme tedy 100 % nárůst pracovní síly. Jsme tým, kde se každý zaměřuje na to, co umí nejlépe. Činnosti lidí se neduplikují a každý má svoji jasně definovanou roli. Stále každý z nás samozřejmě pracujeme na více věcech, ale jsou to činnosti, které se navzájem doplňují. Např. náš brand designer občas vytvoří super webdesign nebo náš projekťák zabrousí do obchodu či HR. Ale to je zcela v pořádku. Pokud by snad člověk nestíhal nebo by mu role nevyhovovala, specializuje se na to, v čem je nejlepší a co jej nejvíc baví. A případně do týmu vezmeme dalšího člověka.

3 designéři, 3 vývojáři, 2 lidé na online marketing, 1 člověk na social, 1 projekťák. Externě pak 1 fotograf a 1 slečna na PR. Jsem opravdu šťastný z toho, s jakým týmem vstupujeme do 2018.

Procesy a zefektivnění práce

Děláme vstupní workshopy s klienty, poctivě trackujeme čas na projektech i interních činnostech, máme projekt manažera, který všechny projekty řídí. Díky tomu postupujeme systematicky a o to více času se můžeme věnovat samotné kreativě. Naše interní i klientské procesy jsme opravdu výrazně zdokonalili. Díky tomu jsme bez váhání zvládli nárůst zakázek i počtu zaměstnanců.

Diverzifikace klientů

Jak jsem zmínil výše, v roce 2016 tvořily 75 % našeho obratu 3 klienti. Ztráta jednoho z nich by byla fatální. Dnes nám stejných 75 % obratu tvoří 8 klientů, z nichž žádný z nich není v našem koláčovém grafu majoritním gigantem.

Čísla o projektech a obratu

Letos jsme se starali celkem o 16 klientů. Na první pohled se to může zdát málo, ale taková je naše filozofie. Chceme pro naše klienty poskytovat komplexní produkty nejvyšší kvality. O zákazníky pečujeme dlouhodobě a máme na ně dostatečné kapacity.

Vytvořili jsme 180 uzavřených projektů. Jsou zde samozřejmě i menší věci jako třeba jednorázové focení, malá newsletter kampaň, katalog, ale i větší projekty jako branding celé firmy či nový web. Najednou těch 16 klientů není zas tak málo, že?

Vypustili jsme do světa 12 vizuálních identit. To je enormní rozdíl oproti roku 2016, kdy byly pouze tři. Branding se stal skutečně jedním ze tří pilířů našeho podnikání. Spustili jsme 19 webových stránek (včetně microsites). Ano, webů děláme stále více, ale zdaleka to již není 75 % veškeré naší práce jako v předešlých letech.

Spustili jsme také více než deset velkých online marketingových kampaní. Tady počítám jako jednu kampaň ucelený tematicky zaměřený projekt skládající se z desítek podkampaní na různých platformách.

justmighty-statistika-2017.png

justmighty-obrat-2017.png

Vývoj obratu Justmighty

Nový Justmighty web a Justmighty brand

Ano, ještě to není venku, ale už je to skoro hotovo. Jsme asi na 90 %. Jak nás znáte, nepustíme ven nic, dokud s tím nebudeme zcela spokojení. Tvorba našeho nového brandu a webu byl jeden z největších, nejdůležitějších a asi i nejsložitějších projektů, na kterých jsme pracovali.

Vytvořili jsme vše zcela znovu “from skretch”. Přistupovali jsme k tomu tak, jako by za námi se zadáním přišel významný klient. Prošli jsme si workshopem, testováním, připomínkováním, předěláváním. Výsledek stojí za to a ven to vypustíme již brzy. Malá ukázka na obrázku níže.

justmighty-web-contact.jpg

Nové a lepší portfolio, blog a social

Blog jste jistě zaznamenali. Máme systém, kdy bude kdo psát jaký článek. Co je ještě důležitější, vy je čtete. Naše články od října do prosince přečetlo (jakože skutečně přečetlo) více než 5 000 lidí.

Nové portfolio přijde s novým webem. Každou zakázku teď pečlivě monitorujeme (videa, fotky, infografiky) a pro každý alespoň trochu větší projekt vytváříme Case study. Na novém webu tedy uvidíte všechny projekty z roku 2017 zpracované co nejvíce dopodrobna a pravidelně budou přibývat projekty z roku 2018. Budeme se také systematičtěji starat o Behance, Dribbble a Instagram. Na našem portfoliu bude živo a bude co sledovat.

Sledujete nás i na socialu. Zapracovali jsme na našem obsahu a dělíme se s vámi o fotografie ze studia, ukázky z portfolia, blogové články nebo “storýčka” z každodenního života. Obsahu bude přibývat a věříme, že i naše audience poroste. Určitě chystáme i nějaké kampaně na podporu socialu, které jsme zatím nedělali.

Justmarketing

Kromě blogu, portfolia a socialu jsme mákli i na našich vlastních výkonostních kampaních. Kovářova kobyla kampaně donedávna nedělala, protože je nepotřebovala, ale řekli jsme si, že už je čas. Také proto přišel za poslední tři měsíce roku 2017 rekordní počet poptávek, který přesáhl celkové množství poptávek za rok 2016. Z těchto poptávek ze zimy 2017 jsme uzavřeli již 5 nových smluv a řada z nich je stále ještě v obchodním procesu. I díky tomu jsou naše kapacity na první kvartál zcela naplněny.

Další novinky

Založili jsme dceřinou společnost ve které vlastníme 70 %. Bohužel je ještě moc brzo na to, abych vám prozradil cokoliv dalšího, ale bude to pecka a reveal uděláme během března.

Justmighty Wiki – začali jsme si vytvářet interní platformu, kde si definujeme postupy a procesy. Zefektivníme tak naši práci, zajistíme stabilní kvalitu a podobu produktu. Také nám to zjednoduší proces začleňování nových kolegů.

Byl to rok opravdu úspěšný. Byl to rok, kdy agentura dospěla, stabilizovala se zvenku i zevnitř. Příští rok se chceme více ukázat světu. Chceme se věnovat sebeprezentaci a pokračovat v profesionální vášnivé práci, kterou pro vás všichni každý den děláme.

Děkujeme za celý rok 2017. Vám všem!

Line

Tomáš Pohl

všechno to vede
Line