Naučte se plavat marketingem s Justmighty: Trénink

Justmighty

Justmighty

|
Chcete změnu nebo startujete novou značku. V lepším případě víte, že to bude trvat, protože potřebujete plán. V tom horším začnete rovnou jednat. Marketing je ale obor, kde se málokdy vyplácí nezkušeně skočit do vody a plavat, když nevíte jak. Pojďme si vysvětlit, proč je důležité mít směr, správné tempo i jasný cíl.
Naučte se plavat marketingem s Justmighty: Trénink

Tým Justmighty už trénoval řadu marketingových plavců. Máme osvědčený plán, umíme číst vodu a dokážeme vás připravit tak, abyste úspěšně doplavali do cíle. Objevili jsme ale pár výzev, které by vás mohly v přípravě na závod překvapit. Pojďme se na ně mrknout.

Seznamte se s trenérem

Na začátku je trenér. Napíšete mu e-mail, zavoláte nebo se potkáte osobně. Někdy si najde i on vás. Mluví vaším jazykem a vnímá, co potřebujete. Bude ho zajímat vaše historie a to, jestli máte s plaváním v marketingových vodách zkušenosti. Představujeme vám obchoďáka Iva, tmavovlasého sympaťáka s okouzlujícím úsměvem.

Vyslechne všechny vaše plány a navrhne podmínky spolupráce. Narovinu vám řekne, jak pracujeme. Jednoduše vyloží všechny karty na stůl, a to včetně rozpočtů, aktuálních kapacit nebo systému, podle kterého celý tým funguje. To je pro něj typické. 

Výzva #1

Při prvních schůzkách zjišťujeme, která z našich aktivit nejlépe sedne vašemu podnikání, a společně sepíšeme objednávku, ve které je vždy přehledně rozepsaná kalkulace i popis jednotlivých kroků. Abyste se hned po rozplavbě neutopili, musíte napřed zmapovat vody, naplánovat trasu, objevit rizika, vytyčit si cíl. A my taky. Proto následuje workshop, během kterého zjistíme vše, co ke spolupráci potřebujeme.

Nový web, branding nebo správu sociálních sítí potřebují značky ve většině případů hned, proto poptávají agenturu. My ale ze zkušeností víme, že nemá smysl tvořit obsah bez konceptu. Nové vizitky nebo web tak nebudou dřív než vaše nová vizuální identita. A ta dost možná nebude dřív než vaše marketingová a komunikační strategie.

První společné tempo

Na workshopu se potkáme ve větším počtu. Podle typu projektu to bude například markeťák, designér, copywriter nebo social media manager, projekťák a váš trenér, toho už znáte. Budeme chtít znát vaše cíle a motivaci, doptávat se na řadu věcí. Necháme vás přemýšlet o vašem produktu i zákaznících, vaší konkurenci a výhodách, které oproti ní máte. Možná si během debaty uvědomíte další souvislosti, které vás předtím ani nenapadly. 

Na workshopu sbíráme nejdůležitější informace, vnímáme podstatu vaší značky i její reálné potřeby. Otázky klademe systematicky jednu po druhé. Kolik nám ke každé z nich řeknete, je jen na vás. Čím více informací získáme, tím líp pro obě strany. Připravte se na půlden všetečných dotazů a smršť nápadů. Ano, často přetáhneme i čtyři hodiny. 

Výzva #2

Někdy to může na začátku trošku skřípat, ne každý je zvyklý vysypat z rukávu hodnoty své firmy. Anebo přesně neví, kam by ji chtěl posunout. Od toho jsme tu my, abychom vás dostali do pohody a přitom zjistili vše potřebné. Hlavní pravidlo workshopu zní: Každá myšlenka je důležitá. Rozhodně není třeba se bát v odpovědi nesouhlasit s vaším kolegou nebo společníkem. Naopak, každý názor vítáme. 

Z informací později vytvoříme strategii, takový váš tréninkový program. Někdy klienti čekají, že za týden po workshopu budou mít strategii hotovou. Na její přípravu si ale vyčleníme zpravidla jeden až dva měsíce.

Plavecký tým a náš kapitán

K tomu, abyste komunikací na internetu i mimo něj zasáhli vaši cílovou skupinu, musíte dobře znát zákazníka a to, co potřebuje, jak přemýšlí a jakým způsobem mu produkt nebo službu nabízet. 

O tom mluví marketingová a komunikační strategie i vizuální identita. V těchto klíčových dokumentech určíme tonalitu, shrneme příběh vaší značky, vyjmenujeme marketingové kanály, typy příspěvků i návrhy vizuálů, které vypustíte do světa. Pokud bychom tvořili například web a obsah na sociální sítě bez strategie, působil by nelogicky, opakoval se, byl by roztříštěný textově i vizuálně a nedržel by pohromadě. 

Po workshopu se do toho pořádně opřeme. Rozvíjíme vaše i naše nápady, analyzujeme konkurenci, hledáme ideální plavecký styl i taktiku. A trvá to. Na strategii sice pracují většinou zhruba čtyři lidé, několikrát se ale sejdeme i v širším týmu a přemýšlíme nad tématy společně. Díky Justmighty komunitě tvoříme i průzkumy trhu, abychom si byli jistí, že plaveme správným směrem. Poté se s vámi sejdeme a celou taktiku vám představíme. 

Výzva #3

Mezi strategií a obsahovým plánem je zásadní rozdíl. Stává se, že značky na začátku pochopí postup naší práce jinak, a pak jsou překvapené, když součástí strategie není rovnou podrobný seznam příspěvků na příští tři měsíce. Představíme v ní typy příspěvků, vizuály a ukázky témat, kterým bychom se mohli věnovat. Aby si získal srdce zákazníků, měl by být obsah trefný, pravidelný a vyznívat stejně napříč všemi kanály. Strategie proto mluví například o tom, jakými kanály budeme komunikovat, jaký bude podíl onlinu a offlinu, jak bude vypadat výkonností marketing, jaké formáty a prvky použijeme i o čem budeme mluvit na blogu. 

Strategii si můžete představit jako taktiku, v obsahovém plánu si pak konkrétně rozvrhneme každé tempo. Naplánujeme, v jaký den budeme publikovat jaký obsah. V případě sociálních sítí ho tvoříme v nástroji, který se jmenuje Kontentino, a jednotlivé posty vám pravidelně posíláme ke schválení.  

Nádech… A skoč!

Je to tu, jste připravení skočit ladnou šipku do vody. Jste vytrénovaní a připravení podat nejlepší výkon. Po pár měsících pilné práce od nás máte jasně nastavenou komunikaci nebo brand manuál. Víte, kam směřujete, a dokážete správně oslovit cílovou skupinu. O vaší značce se postupně dozvídá čím dál více zákazníků. Kapitán hlídá čas i tempo, jsme v tom všichni společně. Máme promyšlený každý pohyb, po poctivé přípravě všichni známe trasu i cíl cesty. 

A získáváme si fanoušky. Sledují nás z okraje dráhy, tleskají a povzbuzují… Nebo si rovnou kupují váš produkt a v nejlepším případě se stávají věrnými zákazníky. O tom, jak je zaujmout a získat si jejich srdce, si povíme zase příště. 

Line