Justmighty 2.0

Život v Justmighty

Justmighty ušlo od začátku roku obrovský kus cesty. Bez rozpaků můžu říci, že se nám všem podařilo nastartovat novou éru. A jak to tak bývá, proces to byl náročný a agenturou to otřáslo. Personálně, procesně i nabídkou služeb. Přečtěte si upřímné shrnutí toho, jak to proběhlo.

Interní komunikace

Největší personální šok zažila naše agentura před rokem, kdy naráz přišlo 5 lidí, tedy narostla o 1/3 ze dne na den. Sebevědomě jsme tehdy prohlašovali, že jsme na to připraveni. Nebyli. Nepřipravili jsme tým, nebyly dobře nachystané interní procesy. Půl roku jsme si to nechtěli přiznat, pak nás to stejně doběhlo. Atmosféra v týmu se začala měnit. Srandičky vystřídala přísná vzájemná kritika. Energie se postupně vytrácela, až na jednom 121 sedánku zazněla věta: „Ty vole Bárte, já už asi nemám ten skvělej pocit, když chodím z práce.“

Procesy

To, co se dříve hezky stíhalo, najednou nebylo v našich silách. Jak je to možné, když nás je tady o třetinu víc? Ptali jsme se tehdy sami sebe. Každý člověk v Justmighty přitom svědomitě pracoval na 100 %. Bylo to, jako když plavete závod v bazénu. Dáte do toho všechno, míříte k cíli, kde vás ale místo regenerace a odpočinku čeká okamžitě závod další. A kyslíku s každým dalším závodem bylo méně a méně. „Já už nemůžu…“, konečně zaznělo v týmu, „…pojďme se nadechnout a něco s tím udělat“. Díky bohu (Baru) za to.

Produkty

Brand, web a online. „Tři provázané pilíře…“ říkal jsem ještě donedávna na obchodních schůzkách. Cítili jsme ale v lidech, respektive v Justmighty, potenciál na to, abychom toho komunikovali víc. Hele, co kdybychom začali nabízet vše. „Jsme fullservisová agentura…“ říkal jsem pak. Jenže co to znamená? Dokážeme nabídnout našim klientům servis webu 24/7? Jasně, že nedokážeme. Zajistíme kvalitně PR, když nemáme přímý kontakt na žádného novináře? Spíš také ne. Nikdo přece nedokáže dělat všechno ve 100% kvalitě. Věděli jste, že téměř 70 % součástek vašeho auta se vyrábí jinde než v automobilce, kde se auta finálně montují? Proč by měla Škodovka vyrábět klíče ke svým autům, když to efektivněji a kvalitněji vyrobí jiná firma, která se na výrobu klíčů specializuje. „Kam Justmighty dnes směřuje a co umí nejlíp?“ začalo se ozývat nejen z různých koutů kanceláře, ale i od našich klientů.

Těžko hledat zásadní příčinu toho všeho. Mohla za to naše komunikace, tedy to, že jsme nabízeli služby, které jsme nedokázali dostatečně zajistit, nedobře nastavené procesy, nebo to, že duch Justmighty nebyl připraven na zásah energie bandy nových lidí? Zřejmě se to všechno spojilo a efekt multiplikovalo. Každopádně jsme otevřeli oči a vše začali vnímat v kontextu toho, že je dobré nejdříve věci a problémy pojmenovat, s tím začít pracovat a následně udělat změny. V týmu, procesech a nabízených službách.

Čas

Najít si na vše čas vedle klientské práce je ohromně složité, ale zároveň esenciálně důležité. Jak jsem psal výše - bez kyslíku to nejde. Pro nás bylo to nadechnutí ze všeho nejdůležitější. Zatím jsme na tomto projektu „změny“ strávili dohromady víc než 400 hodin, a to ještě nejsme u konce. Ale nevadí nám to. Věříme, že se nám každá odpracovaná hodina na tomto projektu mnohokrát vrátí.

Zodpovědnosti

Vše začalo v únoru, kdy jsme začali řešit tým, respektive nastavení zodpovědností jednotlivých rolí. Vznikl celkem přehledný orgchart toho, kdo, co a jak bude mít na starosti. Vzešlo nám z toho, že budeme potřebovat nového projekťáka, kterého jsme velmi rychle našli a nastartovali tím všechny další změny.

Justwiki

Zprovoznili jsme online manuál všech interních procesů. Od toho, kdo má jak pojmenovat a kam uložit textový dokument přes návody na marketingové workshopy, postupy při kódování až po tvorbu nabídky. Jsme v počátku, justwiki je živá organická věc, do které každý přispívá v okamžiku, když narazí na proces, který tam není a měl by tam být. Nejdůležitější je, že je na světě.

Interní workshop

Využili jsme azylu našeho klienta Repromedy a na dva dny jsme se tam v krásné zasedačce s vedením a marketingovým týmem zavřeli. „Kdo je Justmighty?“ byl první slide prezentace a začali jsme tak úplně od začátku. Bylo to intenzivní, upřímné, v mnoha ohledech překvapivé a především strašně důležité v tom, že jsme si tam opravdu dokázali pojmenovat vše, co jsme potřebovali. Znovu jsme si definovali vizi, mise, jasně definovali služby, vytvořili nový komunikační manuál, marketingový i obsahový plán a sepsali dlouhý seznam nápadů, se kterými budeme následující měsíce pracovat.

Justfamily

Bez dobře nastavených pravidel s klienty a především pak bez partnerského přístupu jak Justmighty, tak klienta to nejde. Společně se společností LAWYA jsme vytvořili nové přehledné smlouvy (protože pořádek dělá přátele). Sami jsme pak založili věrnostní program. Potkali jsme se s Petrem Rubáčkem (Remembership) a chceme se s nimi zapojit do osvětového projektu friends not clients.

Kus práce před námi (ale i za námi)

Čeká nás pořádný kus práce, nicméně jsme dnes mnohem silnější než před půl rokem. Mám dobrý pocit, že se tým ustálil, že se do kanceláře začíná vracet ten drajv, se kterým jsme dokázali tvořit bezkonkurenční věci. A že ho nyní dokážeme využít ještě efektivněji pro ještě zajímavější projekty než kdykoliv předtím.

S týmem Justmighty jsem se poprvé potkal přesně před 3 lety. Tomáš mě poprosil o workshop interní komunikace. Kdybyste se mě tehdy po skončení zeptali, jak takhle pětičlenná parta bude vypadat za 3 roky, v životě bych vám po tomto setkání neodpověděl, že jich - nás - bude 19, s vlastní videoprodukcí, rozjíždějícím se vlastním unikátním e-shopem s Apple produkty (Zonic) a šikovnými dříči v Crevetách.

O „novém“ Justmighty už chystáme další článek, nechám ten můj proto trošku otevřený. Já bych chtěl na závěr jen říci, že jsem ještě nedávno měl obavy, jestli ten neskutečný progres dokážeme ukočírovat. Obavy dnes vystřídalo nadšení a zvědavost, kam až to dokážeme dotáhnout. Těším se na to.



Line

Bartoloměj Jičínský

řídí projekty
Line